ترابر نیوز:
به گزارش خبرگزاری فارس، عباس آخوندی امروز در ادامه بازدید خود از پروژه ۴ خطه کردن محور هراز قطعات مختلف این محور را مورد بازدید قرار داد.
وی در جلسهای که به همین مناسبت برگزار شده بود حضور یافت و به ایراد سخنانی پرداخت.
عباس آخوندی اظهار داشت: در راهداری و اداره حملونقل جادهای مجموعهای از ارگانها با وزارت راه و شهرسازی همکاری میکنند که پلیس راه، اورژانس، هلالاحمر، امداد و نجات و از این قبیل برخی از این ارگانها هستند.
وی با اشاره به ویژگیهای خاص محورهای مواصلاتی منتهی به شمال کشور، گفت: محورهای منتهی به شمال از نظر گردشگری، تولید مواد غذایی و حملونقل بینالمللی خزر حائز اهمیت است.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه فعلاً سه محور منتهی به استان مازندران و سه محور منتهی به استان گیلان داریم، گفت: در شرق محور فیروزکوه فعال است که در حال دو خطهسازی است. بخش اعظم پروژه اجرا شده است و ۸٫۵ کیلومتر باقیمانده از شیرگاه به قائمشهر سختترین قسمت پروژه است.
آخوندی ادامه داد: در حال حاضر ۷۰ درصد محور فیروزکوه ۴ خطه شده است و تلاش میکنیم تا پایان سال کل محور ۴ خطه شود.
* تکمیل کل ۴ خطه محور هراز هزار میلیارد تومان اعتبار میخواهد
وی با اشاره به تردد زیاد خودرو بر محور هراز، گفت: این محور پرترافیکترین و در عین حال زیباترین جادههای ایران است.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این محور پرترافیک باید ۴ خطه شود که اجرای آن در قالب باند دوم، احداث دوم، احداث پل و دیوارههای بلند در حال اجرا است.
آخوندی با بیان اینکه این پروژه از نظر فنی و مالی سنگین است، گفت: تکمیل کل ۴ خطه هراز هزار میلیارد تومان اعتبار میخواهد.
وی بیان کرد: البته با احداث سد آمل ۱۱ کیلومتر از این محور زیر آب میرود که طی هماهنگی با وزارت نیرو این ۱۱ کیلومتر را میسازیم.
* آزادراه تهران – شمال و وضعیت افسانهای آن برای مردم
وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه دیگر تهران به شمال پروژه آزادراه تهران – شمال است که از بزرگترین پروژههای ملی محسوب میشود که امروز وضعیتی افسانهای در اذهان عمومی مردم پیدا کرده است.
وی ادامه داد: قطعه چهارم این پروژه تکمیل شده است و تلاش میکنیم قطعه اول در بهار ۹۶ زیر بار عبور ترافیک برود.
* تکمیل ۱۱ کیلومتر باقیمانده منجیل تا رودبار تا پایان امسال
آخوندی بیان کرد: در محور قزوین – رشت بخش منجیل تا رودبار به سود ۱۱ کیلومتر در حال احداث است که همه تونل و پل است؛ اجرای این خط به اندازه اجرای کل آزادراه قزوین – رشت هزینه دارد اما تا پایان امسال تحویل میدهیم.
* اجرای دو جاده دیگر منتهی به شمال در آغاز کار
وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه دیگر که در راستای اتصال مرکز تهران به شمال در حال اجرا است مسیرهای الموت به تنکابن و رحیمآباد به کلاچای است که به تازگی آغاز شدهاند.
وی ادامه داد: شرایط اداره کشور سخت است مسائل تحریم با تنگناهای مالی در این حوزه وجود دارد که سرعت اجرای پروژهها را کاهش میدهد اما تلاش میکنیم با یاری خداوند از این سختیها بگذریم.
انتهای پیام/