یارانه بنزین؛شخصی سوارها ده برابر مسافران اتوبوس و تاکسی

به گزارش سایت خبری نوسازی ناوگان ;

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این مطلب گفت: نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در تصویب بودجه سال ۸۵ اقدامی شجاعانه، کارشناسانه و در عین حال ماندگار انجام دادند و آن تخصیص پنج میلیارد دلار به منظور تقویت حمل و نقل عمومی همزمان با مخالفت با واردات پنج میلیارد دلار بنزین بود.

مهندس مهرداد تقی زاده اظهار داشت: امیدواریم با مشاهده آثار و ثمرات مثبت اختصاص بودجه ویژه تقویت حمل و نقل عمومی، سال آینده این رقم حداقل دو برابر افزایش پیدا کند.وی تصریح کرد: سیستم حمل و نقل عمومی تهران به تنهایی به حداقل پنج میلیارد دلار بودجه سالانه نیاز دارد تا طرح های ترافیکی مورد نظر در آن به اجرا درآید و قطعا سایر کلان شهرهای کشور هم در این زمینه نیازهایی دارند.

مهندس تقی زاده توزیع به موقع بودجه تقویت حمل و نقل عمومی از سوی وزارت کشور را مکمل اقدام شایسته مجلس اعلام کرد و افزود: هر قدر بودجه مصوب مجلس شورای اسلامی زودتر تخصیص پیدا کند، به همان نسبت شهروندان سریع تر از نتایج آن برخوردار خواهند شد.معاون شهردار تهران با اظهار امیدواری نسبت به این موضوع که در سال آینده حتی یک دلار هم برای واردات سوخت اختصاص داده نشود، اضافه کرد: ایران از معدود کشورهایی است که به لحاظ قیمت پایین بنزین، خودروهای شخصی در آن چند برابر حمل و نقل عمومی یارانه می گیرند.

مهندس تقی زاده یارانه افرادی که از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند را روزانه تنها حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان عنوان کرد و گفت: این در حالی است که به هر فرد که از خودروی شخصی استفاده می کند روزانه حدود ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان، یعنی ده برابر افرادی که با وسایل نقلیه همگانی رفت و آمد می کنند، یارانه تعلق می گیرد.

وی در پایان، پمپ بنزین ها را از دیدنی ترین جاذبه های توریستی کشورمان قلمداد کرد و خاطر نشان ساخت: برای افراد خارجی که به ایران سفر می کنند پمپ بنزین ها از بهترین نقاط سرزمین ما به شمار می آیند، چرا که آنها در کشورهایشان به علت قیمت بالای بنزین به راحتی قادر به پر کردن کامل باک بنزین خودرو خود نیستند.

۶۰ سواری معادل یک اتوبوس

همچنین معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد که خطوط جدید اتوبوسرانی در بزرگراه های تهران در مدت زمان کم از آغاز به کار، با استقبال شهروندان مواجه شده است.

این در حالی است که خطوط مذکور از اسفند ماه سال گذشته به صورت مبدا و مقصد و با حداقل توقف بین راهی در مسیر بزرگراه های شهید همت، شیخ فضل الله نوری و شهید چمران راه اندازی شده و هنوز به خط ویژه تبدیل نشده اند.

خطوط مذکور در روزهای ابتدایی شروع به کار مسافر کمی داشتند، ولی در عرض تنها چند هفته مردم به سرعت با فعالیت آنها آشنا شدند، به صورتی که در حال حاضر میزان استقبال شهروندان به حدی رسیده که در ساعات اوج ترافیک در صبح و عصر، اتوبوس های این مسیرها لبریز از مسافر است.

تقی زاده، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این زمینه اظهار داشته است که به نظر می رسد در هر جایی که ما موفق به برقراری سیستم حمل و نقل عمومی قابل قبول بوده ایم، با استقبال زیاد شهروندان روبه رو شده ایم.

وی با اشاره به این که البته این موضوع را قبلا هم در مترو تجربه کرده ایم، تصریح کرد: سکوها و واگن های پر از جمعیت در مترو و صف های طویل و اتوبوس های مملو از جمعیت، بهترین گواه بر آمادگی شهروندان در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است.

وی پیام دیگر استقبال شهروندان از وسایل نقلیه همگانی را ضرورت توجه مسئولان به رفع مشکل کمبود واگن مترو و اتوبوس اعلام و خاطرنشان کرد: صرفا با تقویت و تکمیل مترو و ایجاد و گسترش خطوط ویژه اتوبوسرانی می توانیم پاسخگوی استقبال مردم باشیم. تقی زاده با بیان این که هر دستگاه اتوبوس معادل ۴۰ تا ۶۰ خودروی سواری مسافر حمل می کند، افزود: گسترش خطوط ویژه اتوبوسرانی نه تنها به معنای محدودسازی نیست، بلکه مفهوم آن اولویت قایل شدن به حق تقدم به وسایل حمل و نقل جمعی در جهت احترام به شهروندانی است که از این گونه وسایل نقلیه استفاده می کنند.

Let’s block ads! (Why?)

.
Leave a Reply