منتقدان طرح ترافیک جدید، طرح جایگزین ارائه کنند/احتمال افتتاح چند ایستگاه خط ۶ مترو تا پایان سال

به گزارش سایت خبری نوسازی ناوگان ;

ترابر نیوز:

منتقدان طرح ترافیک جدید، طرح جایگزین ارائه کنند/احتمال افتتاح چند ایستگاه خط ۶ مترو تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری میزان، محسن هاشمی رفسنجانی پیش از جلسه صبح امروز شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت نامه‌ای که به رئیس جمهور نوشته است، اظهار کرد: نامه به مسئولان ذیربط ارجاع شده و ما منتظر آن هستیم تا بازخورد آن مشخص شود و درباره آن صحبت کنیم.
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه از دوره‌های گذشته مصوباتی مغفول باقی مانده و برای این مصوبات چه برنامه‌ای دارید، گفت: گروهی در حال تنقیح مصوبات هستند تا مشخص شود چه مصوباتی مغفول مانده و پس از بررسی نهایی در مورد آن‌ها تصمیم گیری خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوال خبرنگار شهرنوشت، مبنی بر اینکه براساس بازدید شما از خط ۶، آیا ایستگاه‌های این خط تا پایان سال افتتاح می‌شوند، توضیح داد: بازدید من و بررسی‌ها نشان می‌دهد که این امکان وجود دارد ۴ تا ۵ ایستگاه از خط ۶ مترو تا پایان امسال افتتاح شود. البته آقایان پورسیدآقایی و امام و همین طور شهردار تهران باید این موضوع را پیگیری کنند.

وی ادامه داد: از سال ۷۷ که اولین خط مترو راه اندازی شد، همواره رسم بر این بوده تا در اسفند ماه هرساله تعدادی ایستگاه افتتاح شود.

هاشمی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه برخی از اعضای شورای شهر نسبت به اجرای طرح ترافیک در سال ۹۷ انتقاداتی را داشتند، گفت: دریافت عوارض به منظور درآمدزایی نیست و صرف کاهش آلودگی هوا مورد توجه مدیریت شهری است.

وی تصریح کرد: طرحی که در سال ۹۷ اجرایی شد حاصل جمع بندی جلسات شورای عالی ترافیک، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مشاوران و کارشناسان بود. اینکه عده‌ای می‌گویند این طرح خوب نیست کافی نخواهد بود، اگر کسی مدعی است که طرح ترافیک خوب نیست برای آن جایگزین معرفی کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در بحث آلودگی هوا، سوخت و قیمت آن و همین طور نوع خودرو تاثیرگذار است، اضافه کرد: مردم باید به سمت خرید خودرو‌هایی حرکت کنند که سوخت کم تری مصرف می‌کنند. در حوزه خودرو رقابت جهانی برای تولید خودور‌هایی است که سوخت کم تری مصرف می‌کنند، اما متاسفانه تکنولوزی در کشور ما قدیمی و مصرف سوخت بالا است.

هاشمی با بیان اینکه در همه کشور‌های پیشرفته هزینه توسعه حمل و نقل عمومی از مالیات‌های بر سوخت به دست می‌آید، عنوان کرد: هیچ کشوری سوخت را به قیمتی که تمام می‌شود، ارائه نمی‌کند. به عنوان مثال، در اروپا، یک یورو مالیات بر هر لیتر سوخت می‌بندند و اخیراً موضوعات مربوط به جلیقه زرد‌ها در فرانسه به خاطر افزایش مالیات بر سوخت بود، اما این در حالی است که در کشور ما سوخت کم‌تر از قیمتی که برای دولت تمام می‌شود به دست مردم می‌رسد و مشکل این جاست که ما در کشور زیربنایی تفکر نمی‌کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر وجود سازوکاری برای اینکه شورای شهر تهران به صورت مستقیم بر معاونان شهردار نظارت کند و آنان را مورد سوال قرار دهد، گفت: این موضوع در شرایطی اتفاق می‌افتد که در شورا برای آن دستورالعملی تعریف کنیم تا معاونان شهردار و مسئولان ارشد آن به تایید شورا برسند. البته بررسی‌های آقای امینی نشان داده که در شورای اول چنان دستورالعملی وجود داشته است، اما امروز معاونان در جلسات کمیسیون‌ها شرکت کرده و مورد سوال قرار می‌گیرند.

هاشمی در پاسخ به سوال دیگری درباره تغییر و افزایش محدوده طرح ترافیک گفت: این موضوع در اختیار شورای عالی ترافیک است و در شورای شهر به آن رسیدگی نمی‌شود.

انتهای پیام/

 

Let’s block ads! (Why?)

.
Leave a Reply