مزایای موتورهای پایه گازسوز

به گزارش سایت خبری نوسازی ناوگان ;

ترابر نیوز:

 

  •  اختلاط بهتر هوا با گاز طبیعی.
  • روشن شدن سریع موتور در هوای سرد.
  •  یکنواخت سوزی مخلوط و ساییدگی کمتر قطعات و نوسانات سیکلیک کمتر.
  •  کاهش سر و صدا.
  •  افزایش عمر مفید روغن.
  •  افزایش راندمان حرارتی (قابلیت افزایش نسبت تراکم).
  •  ضعیف سوز کردن موتور.
  •  تولید گشتاور بالا در دور پایین و دامنه وسیع گشتاور متناسب با دور نتیجتاً گیربکس ساده‌تر.
  •  کاهش NOX همراه با کاهش دمای احتراق در حالت ضعیف سوز.
  •  تولید دوده ناچیز و کربن منواکسید کم.
  •  قیمت سوخت و نوع سوخت و عدم نیاز به مواد افزاینده جهت افزایش اکتان.

نکته: حداکثر رنج قابل قبول NOX در موتورهای گازسوز mg/m3.N 250 و O2 %5 می باشد که توسط یک مؤسسة سوئدی ارائه شده است.

تبدیل موتورهای بنزینی به موتورهای دو سوخته گاز و بنزین Bi Fuel

اگرچه تصمیم‌گیری بر این اساس شده است که خودروهای موجود را در فاز اولیه جایگزینی سوخت به Bi Fuel تبدیل شوند اما واضح است که موتورهای بنزینی تحت این شرایط با گاز طبیعی نقاط ضعف زیر را دارا خواهند بود:

  •  کاهش قدرت قابل توجه.
  •  مصرف غیراقتصادی سوخت.
  •  افزایش آلاینده‌ها.
  •  کاهش قابل توجه عمر موتور.

تبدیل موتورهای دیزل به موتورهای دو سوخته گاز و گازوئیل Dual Fuel

با کمترین تغییرات در موتور امکان‌پذیر می باشد و درضمن از مزایای سیکل دیزل می توان استفاده نمود. در این نوع موتورها سوخت گازوئیل ۱۰ تا ۲۰ درصد و یا کمتر و مابقی سوخت گاز طبیعی به میزان ۹۰ یا ۸۰ و یا بیشتر می باشد. سیستم سوخت‌رسانی گاز طبیعی کاربوریشن بوده است و درحال حاضر کنترلهای مکانیکی تعبیه شده است که با تغییر آن به سیستمهای کنترل الکترونیکی توانمندیهای بهتری از موتور کسب خواهد شد. در این نوع موتورها امکان کاهش آلودگی هوا به مقدار قابل توجهی با ضعیف سوز کردن و یا EGR امکان‌پذیر می باشد. مزایای این نوع موتورها به قرار زیر می باشد:

  •  افزایش راندمان حرارتی کلی تبدیل سوخت به انرژی مفید.
  •  کاهش آلاینده‌ها.
  •  افزایش دامنه کاربرد و مصرف گاز طبیعی.
  •  انتقال حرارت از موتور به خنک‌کننده در دمای ثابت نتیجتاً کاهش تنشهای حرارتی.
  •  افزایش قابلیت کاردهی گازهای خروجی با استفاده از سوخت بدون گوگرد.
  •  کاهش هزینه سوخت از نظر هزینه اولیه، مواد افزاینده، آماده‌سازی حمل و نقل و غیره.
  •  عدم نیاز به تغییرات مکانیکی قطعات و سازگاری موتور با سوخت CNG.

ژنراتورهای گازسوز گرین پاور: از گاز طبیعی و گاز مایع برق تولید کنید.

این مقاله جزء اسناد سایت شرکت صنایع نیروگاهی پایا انرژی سبز (گرین پاور ایران) می باشد و در صورت هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع از جرائم کپی رایت محسوب می گردد!

 

Let’s block ads! (Why?)

.
Leave a Reply