مذاکرات گردشگری در پسابرجام جنبه اجرایی گرفت

پس از برجام مذاکرات در مورد گردشگری جنبه اجرایی و عملیاتی پیدا کرده است.

“مسعود سلطانی فر”

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، از ورود بیش از ۴۰ شرکت خارجی به بازار گردشگری کشور خبر داد و گفت که این شرکت ها پس از اجرای برجام و دوران پساتحریم به این نتیجه رسیدند بازار گردشگری ایران با توجه به رشد آن توجیه سرمایه گذاری دارد.

سلطانی فر که در قالب هیات همراه رئیس جمهوری اسلامی ایران به مالزی سفر کرده است، در گفتگو با خبرگزاری ایرنا در کوالالامپور، تاکید کرد: پس از برجام مذاکرات در مورد گردشگری جنبه اجرایی و عملیاتی پیدا کرده است.

وی گفت: مذاکرات با طرف های خارجی به ویژه سرمایه گذاران و هلدینگ های هتل سازی، تا زمان اجراشدن برجام در حد مذاکره باقی می ماند.

معاون رئیس جمهور در ادامه به همکاری های گردشگری ایران و مالزی اشاره کرد و گفت: ارتباطات گردشگری بین دو کشور در یکی دو دهه گذشته گسترده شده است. روند ورود گردشگران ایرانی به مالزی روز به روز افزایش می یابد و همچنین آمار گردشگرانی که از مالزی عازم ایران می شوند نیز افزایش داشته و می تواند از جهات مختلف در این حوزه تعادل ایجاد شود.

وی گفت: ضمن اینکه جاذبه های خوبی برای مردم ایران در مالزی وجود دارد، برای مردم مالزی هم جاذبه های فرهنگی، تاریخی و مذهبی زیارتی در ایران وجود دارد که مورد توجه قرار گرفته است.

سلطانی فر با اشاره به اینکه در برخی از ساختمانی های تاریخی و بناهای بزرگ مالزی نیز نشانه های از هنر ایرانی وجود دارد، تصریح کرد که مالزی یکی از چهل بازار هدف ما است که برای جذب گردشگر برنامه ریزی گسترده ای را روی آن انجام داده ایم.

به گفته وی، دفتر جذب و اطلاع رسانی در این زمینه فعال شده و دفتر دوم نیز در آینده با استفاده از امکانات بخش خصوصی راه اندازی می شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *