كاميون اسكانيا ده چرخ بارى اسكانيا P360 شركت ميهن.

image imageعكس از خودم در سردخانه مركزى شركت ميهن در شيراز. امروز جاتون خالى با دوستان كه در شركت ميهن هستن رفتيم براى بارگيرى به جرات ميتونم بگم يكى از بهترين شركت هايى كه ادم براى موقع بارگيرى بايد حواله بارش رو صادر كنه كه بعد از حدود ٢٠ دقيقه الى نيم ساعت حواله اماده شد پول رو ريختيم به حساب شركت بعد هم رفتيم براى بارگيرى در سردخانه نزديك ١٢٠ تا كارتن با اون نيسانى كه از نيم رخ در عكس دوم هست زديم مشغول بارگيرى شديم كه ديدم اين سلطان خوش رنگ كاربنى اومد تو محوطه براى بارگيرى معمولا الان تابستان هست و فصل فروش از كرج براى هرشهرى نزديك ٣-٤ دستگاه ١٠ چرخ در نظر ميگيرن كه براى شهرستان هاى اطراف بار ببره اين ماشين مقصدش بندرعباس بود و بارش اين جور كه ميگفتن ميخواست بره امارات و عمان. خوش بختانه موقعى اومد كه ما داشتيم تازه بارگيرى رو شروع ميكرديم محور عقبش بالا بود و به ارامى محورش از داخل كابين اومد پايين و اومد داخل سردخونه براى بارگيرى . راننده ش از ماشين پياده شد و از اون ادم ها با معرفت روزگار بود به من دست داد و سلام و احوال پرسى كرديم موقعى كه بارگيرى ما تمام شد از راننده گفتم ميشه برم داخل عكس برم گفت برو مهندس مشكلى نداره اما متاسفانه شارژ گوشيم تمام شد و نشد كه از داخل عكس بگيرم به جرات ميتونم بگم يكى از نرم ترين ماشين هاى ايران بود و داخل ماشين فول اپشن بود به سفارش خود شركت ميهن راننده خود ماشين ميگفت شركت هاى دومينو و ميهن در بين شركت ها فول ترين اسكانياهاى موجود در شركت رو دارن و اين ماشين هم جز يكى از تميزترين ها در نوع خودش هست . راننده ميگفت كه شركت نزديك ١٣ دستگاه ار٤٤٠ چراغ اصل اسكانيا پيش خريد كرده و ماشينى كه زير پاش هست از صفر كيلومتر زيرپاش هست. 

اقاى نيمه فروش ميگفتند كه يخچال ها معمولا زنگ زدگى و ترك دارن خدمت ايشون عرض كنم من نه بابام راننده بوده و نه عموم طرفدار هيچ شركتى هم نميكنم بنده خودم به شخصه از تميزى فقط ٢٠ دقيقه ماشين رو نگاه ميكردم خداشاهد لاستيك ها برق ميزد از تميزى يك سرى چراغ خطر به رنگ قرمز و يك مانيتور نصب شده روى يخچال بود كه راننده ميگفت اينا رو از همون سوئد خود شركت ماموت سفارش داده. و ماشين ها همگى سفارش اسكانيا سوئد ميباشند يكسرى پشتى صندلى هم نصب كرده بود پشت صندلى ها كه ميگفت پشتى هاى سر هم از كمپانى داخل ماشين بوده كه خود شركت همه رو نصب كرده راستش قبلا رفيقم بهم گفته بود كه اگه سوار يكى بشى هوايى ميشى و دقيقا من امروز حالت هوايى بهم دست داده بود.

موقعى كه اومد از نگهبان دم در تا مسئول سردخانه فقط نگاه ميكردن ماشين رو حتى راننده هاى ايسوزو هم از نگاه كردن بهش سير نمى شدند خدمتتون عرض كنم هيچ گونه مورد زنگ زدگى رنگ پريدگى روى ماشين نبود و ماشالله عروسكى بود كه هم در نور افتاب مثل الماس ميدرخشيد راننده ش ميگفت اين مثل بچه مونه و خيلى بهش ميرسيم و هر سرويس بايد ببريم كارواش و خلاصه يك چكاب كامل از اين ماشين ميگيريم. دوما جناب نيمه فروش ايران اگه مثل تركيه شركت داشت شك نكن فول ترين ماشين ها مثل داف بنز و يا حتى همين ماشينى كه به ديده خيلى ها ميگن سوسولى هست و بدرد نميخوره رو تو ناوگانش مياورد كه روى اين ترك هاى تركيه رو كم كنه دوما اسكانيايى كه با اتاق و پلت فرم ار و يا ار٤٠٠ داره مياد تو ايران لنگه ش رو همين ترك ها دارن نه بيشتر نه كمتر طبق گفته مديرعامل اسكانيا تعميرگاه ايران جز يكى از بروزترين و بهترين تعميرگاه هاى اسكانيا در حوضه خاورميانه هست و قبلا اينو يكبار از يك راننده همين شركت ها شنيده بودم . فقط تنها عيب ماشين يورو٣ بود فقط همين موتور يخچالش هم ترموكينگ SLX 200 بود كه فكر كنم موتورش المانى بود. شما خودت كه اسكانيا دارى فكر كنم اولين راننده اى باشه كه ميزنه تو سر كمپانى ماشينش  منظورم ماموت هست و الا من قبلا از هركسى كه اسكانيا داشته از ماشينش كه پرسيدم از خدماتش  راضى بوده منهاى يكى دو نفر از اسكانيا نشنيدم كسى بدى بگه تمام كانتينر كش و نفت كش هاى استان فارس اسكانيا سرى ار و جى هستن البته ولو هم هست ولو و اسكانيا و جديدا رنو و كمى داف الان جز ماشينايى هستن كه با كاربرى هاى متفاوت بارهاى خود استان يا شهر و شهرهاى اطراف تا تهران رو تامين ميكنن. سوما الان بازار رقابتى شده رنو هست داف هست اسكانيا هست ولو هست بنز وجديدا مان هم هست  و بازار از اون دسته انحصارى  خارج شده و فضاى رقابتى گرفته خريدار ماشالله قدرت تفكر و تصميم گيرى داره و هربرندى كه خودش ميخواد انتخاب كنه.

من هيچ تجربه اى از رانندگى ندارم و فقط طبق نظرات رانندگان و دوستان از ماشين صحبت ميكنم اما متاسفانه راهى كه بسيارى از دوستان در پيش گرفته اند به خدا قسم خوب نيست نمونه ش پست اويكو كه چندوقت پيش روى سايت قرار گرفت و ماشين نيومده به بازار مورد انتقاد هاى تند قرار گرفت حداقل بپرسيد از كسانى كه اويكو دارن ببينيد ماشين هاشون چه محاسن و معايبى دارن. ميدونم رانندگى در ايران شغل بسيار سختيه و حق تون درباربرى ها خورده ميشه و شغل شريف تون از ديدگاه مردم جز پايين ترين شغل هاى ايران هست اما خدا شاهد شما ها مردان سخت جاده هاى ايران هستيد فرشته هايى هستيد كه با تمام سختى ها ميسازيد و از اين بابت جاى تحسين داره ولى خواهشا يك كوچولو نظرات با كمى تغيير بيان كنيد من تمام تجربياتى كه اينجا ميگم از نظرات خود رانندگان و بسيارى از افرادى هست كه در اين زمينه تخصص دارند خداشاهد امروز راننده اين ماشين موقعى كه پياده شد همه با القاب مهندس صداش ميزدن موقعى كه اومد مسئول سردخانه و كارگران سردخانه بلند شدن و بهش دست دادن حتى رييس شعبه اجازه نداشت به راننده بى احترامى كنه چون رانندگان مستقيما با تهران و مركز پخش و مسئول ترابرى و انبار در ارتباط هستن و گزارش ميكنن بچه ها ميگفتن قبلا يكى چنين كارى كرد از سمت تهران دو روز بعدش از تهران اخراج شد خيلى خوشم مياد از اين سياست هاى شركت ميهن انشالله روزى برسه كه با همه رانندگان اين چنين با احترام برخورد بشه و حق هيچ راننده اى پايمال نشه.

داداش وحيد اين عكس بالايى ما چه طورى صاف ميشه.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *