تشريح فعاليت‌ها و اقدامات سازمان راهداري و حمل‌و نقل جاده‌اي در سه سال گذشته

“;
//open new window
var printWP = window.open(“”,”printWebPart”);
printWP.document.open();
//insert content
printWP.document.write(html);
printWP.document.close();
//open imitation dialog
printWP.print();
}
}

اخبار – تشريح فعاليت‌ها و اقدامات سازمان راهداري…

بخش دسترسی سریع



روتیتر: توسط معاون وزير راه و شهرسازي صورت گرفت :تشريح فعاليت‌ها و اقدامات سازمان راهداري و حمل‌و نقل جاده‌اي در سه سال گذشتهروابط عمومي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي۱۳۹۵/۰۵/۳۱

​معاون وزير راه شهرسازي و رئيس سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي طي نشست خبري به تشريح فعاليت‌ها و اقدامات سازمان در سه سال گذشته  بيان چشم‌اندازها و برنامه‌هاي آتي پرداخت.
به گزارش روابط عمومي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي مهندس داود كشاورزيان در اين نشست خبري كه در محل دفتر پايگاه خبري تين نيوز و هفته نامه حمل ونقل برگزار شد ، اظهار داشت:
ابلاغ آيين نامه تاسيس شركت هاي حمل‌ونقل مسافر، موجب ايجاد تحولي اساسي در بخش حمل‌ونقل مسافر خواهد شد و آينده متفاوتي را براي اين بخش رقم خواهد زد.
وي افزود : در آينده به لحاظ كمي در بخش حمل‌ونقل مسافر رشد چنداني صورت نمي‌گيرد حتي به دليل حضور گسترده خودروهاي شخصي چه بسا شاهد كاهش مسافر باشيم ليكن هدفگذاري در اين بخش، ارتقاي كيفي ، حركت به سمت برندسازي و ايجاد شركت‌هاي صاحب نامي است كه بتوانند بخشي از وظايف دولت را با تاثيرگذاري و موفقيت انجام دهند.
معاون وزير راه  و شهرسازي با اشاره به افزايش تعداد دفعات برگزاري آزمون تاسيس شركت‌هاي حمل‌ونقل بين‌المللي و افزايش سقف تعداد قبول شدگان ، اين امر را موجب ايجاد موازنه در بازار دانست و خاطرنشان كرد:
مقوله برندسازي در زمينه امداد خودروها نيز به منظور ساماندهي وضعيت امداد خودرو در جاده‌هاي كشور با راه‌اندازي مركز تلفن ويژه دنبال خواهد شد.
مهندس كشاورزيان با بيان اين كه سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي در مقوله راهداري عمدتاً وظايف اجرايي به عهده دارد، افزود : تاكيد بر كيفيت و برندسازي از تفكرات و نگرش‌هاي جديد در حوزه راهداري تلقي مي‌شود كه بر اين اساس بايد اجازه داد شركت‌هاي بزرگ شكل بگيرند، روي كيفيت كالاهاي توليدي در زمينه راهداري تمركز كنند و علاوه بر تامين نيازهاي داخلي ، به تدريج قدرت حضور در بازار ساير كشورها را نيز پيدا كنند.
وي با اشاره به ويژگي‌هاي نگهداري راه‌ها در كشور اظهار داشت :
نگهداري راه‌ها در ايران بسيار گسترده و بسيار زود بازده است و به حفظ سرمايه‌هاي ملي و ارتقاي ايمني كمك شايان توجهي مي‌كند ولي به دليل كمبود اعتبارات، منابع موجود دولت براي نگهداري راه‌ها كفايت نمي‌كند و در سال‌هاي اخير، بحث ايجاد درآمد پايدار در قالب عوارض بر خودرو و عوارض بر سوخت جهت جبران اين نقيصه مطرح شده است.
رئيس سازمان راهداري و حمل ونقل جاده‌اي پايين بودن قيمت سوخت را مهم‌ترين چالش بخش حمل‌ونقل برشمرد و گفت : پايين بودن قيمت سوخت موجب شده ناوگان قديمي انگيزه‌اي براي تعويض خودرو نداشته باشند لذا بخش حمل ونقل كالا با عرصه مازاد و پايين آمدن بهره‌وري خودرو مواجه است .
وي افزود: در صورت واقعي شدن قيمت سوخت از فعاليت وسايط نقليه بدون بار جلوگيري مي‌شود، ميزان تردد يكسر خالي كاهش مي‌يابد، تقاضاي مناسبي براي نوسازي ناگان ايجاد خواهد شد، ضمن اين كه آلودگي كاهش مي‌يابد و به حفاظت از محيط زيست كمك شاياني مي‌شود.
بر اساس اين گزاش در ادامه نشست خبري ياد شده مديركل دفتر ترانزيت و حمل ونقل بين‌المللي ، مديركل روابط عمومي، مدير مركز مديرت راه‌ها و مديركل ابنيه فني راه‌ها به تشريح فعاليت‌ها و اقدامات حوزه مربوطه خود و برنامه‌هاي پيش‌بيني شده سازمان در آينده پرداختند.

ارسال به دوستانارسال به دوستان

پرینت خبر

Scroll

کلیه حقوق سایت متعلق به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است.
طراحی و پیاده سازی “سامیکس”

پست شد در : rmto

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *