ايا ورود كشنده هاى اروپايى نسل جديد توسط اشخاص يا شركت ها و افراد نفوذى (وارد كننده ) به ايران وجود دارد؟

imageدر يك روز گرم تابستانى ميخواستم به بيرون از شهر بروم اما قبلش سرى به كافى نت هاى شهر ميزنم و از روى حس كنجكاوى شروع به جست و جوى سايت هاى مختلف ميكنم كلاسم ساعت ١١:١٥ شروع ميشود اما ساعت ٨:١٥ به يكى از كافى نت هاى شهر قبل از رفتن به دانشگاه و جاده ميزنم شروع به زير و رو كردن موتور جست و جو گر گوگل ميكنم در همين حين اگهى را ميبينم كه نوشته شده : پيش فروش كشنده هاى رنو نسل جديد يا همان تى ٤٦٠ با شماره اگهى كه مربوط به استان اذربايجان شرقى هست تماس گرفته و اقايى تقريبا ميان سال تلفن را برميدارند و به تمام سوالاتم جواب ميدهد :

١-سلام قربان روز بخير خوب هستيد در رابطه با اين اگهى تماس ميگيرم ايا شما كشنده رنو تى به ايران وارد ميكنيد؟

سلام ممنونم قربان روز شما هم بخير بله ما ماشين رو از نمايندگى رنو با رنگ ها و اپشن هاى متفاوت از كارخانه و نمايندگى رنو در كشور فرانسه سفارش ميدهيم و وارد گمرك بازرگان و شهريار ميكنيم و كارهاى ترخيص را انجام ميدهيم اما هزينه پلاك ان برعهده مشترى ميباشد.

دوم مشترى چه قدر بايد پول براى ماشين پيش پرداخت كند و به غير از رنو ماشين هاى ديگرى هم مى اوريد؟

مشترى در وحله ى اول مبلغ ٢١٠ ميليون به عنوان پيش پرداخت به ما پرداخت ميكند و در وحله دوم براساس رنگ يا اپشن ماشين وارد ايران كه شد مبلغ دوم ٢٠٠  ميليون ديگر پيش پرداخت كرده و همان گونه كه گفتم كارهاى ترخيص ماشين از گمرك برعهده ما ميباشد بله به غير از رنو داف و مرسدس بنز هم از المان وارد ميكنيم در اين حين اسم مرسدس بنز كمى مرا در بحت و كمى هيجان فرو مى برد. پرسيدم ايا كسى در ايران مرسدس اكتروس نسل جديد را وارد كرده گفت بله شركاى من تعدادى بنز اكتروس ٢٠١٤ و٢٠١٥ نسل جديد وارد گمرك كرده اند و دنبال كارهاى ترخيص و پلاك هستند.

از بنده خدا بابت راهنمايى و مطالب شان تشكرهاى لازم را ميكنم و اسم شان را در تلفن ذخيره ميكنم كه احيانا اگر پرسشى ازشون داشتم دوباره مزاحم شان شوم .

به دانشگاه ميروم و در همان ساعات دانشگاه با يكى از دوستان ديگر كه در اين زمينه فعاليت دارد صحبت ميكنم و در رابطه با ورود مرسدس اكتروس از او سوالاتى را ميپرسم و ايشون هم در كمال صداقت حرف هاى نفر قبلى را تاييد ميكند و شماره يكى از كسانى را كه در اين زمينه كار ميكند به من ميدهد و مىگويد كه با اقا تماس بگير بيشتر در اين زمينه راهنمايى و كمك ميكند . در اين حين تماسى با شماره مورد نظر ميگيرم و سوالات را در اين زمينه از او ميپرسم از ايشان درباره ورود مرسدس هاى اكتروس و كشنده هاى نسل جديد به ايران ميپرسم و در جواب بهم ميگويند كه بله وارد ميكنيم هركشنده اى كه ميخواهيد وارد ايران ميكنيم و از گمرك ترخيص ميكنيم. اما مثل نفر قبل ميگويند پلاك كردن ان برعهده مشترى ميباشد .در اين رابطه از ايشان ميپرسم كه ايا مشترى هم پيدا شده كه محصولى سفارش دهد و ماشين را دريافت ميكند؟

درپاسخ جواب ميدهد بله چند نفر از ما درخواست واردات كشنده هاى ولو اف اچ نيو ،مرسدس بنز و داف و مان كرده اند و كه چند نفرى تصميم شان قطعى است و ما دنبال انجام اين كار هستيم تا ماشين را وارد ايران كنيم . در رابطه با قيمت هم از ايشان سوالاتى ميپرسم و در ادامه ميفرمايند كه هزينه هر ماشين به يورو ايران تبديل كنيد و هرماشين جديدى هم بين ١٥٠ تا ٢٠٠ ميليون گمركى ميخورد و هزينه هاى ترخيص ان هم بين ٢٥-٣٠ ميليون هست . از ايشان هم مثل نفر قبلى تشكر ميكنم و فكرم كاملا درگير اين ماجرا ميشود.

چندروز بعد از دوستانم ميشنوم كه در يكى از شهرهاى ايران يكى از رانندگان زحمتكش و برادرش دودستگاه اف اچ ٥٠٠ مدل ٢٠١٥ كاركرده در حد صفر  به همراه يخچال اشميتز از المان وارد كرده اند و درگير پلاك كردن ماشين هستند كه كارهاى پلاك ماشين رو با اشنا جلو بردن و نصف كارهاى ماشين مانده كه پلاك ملى را دريافت كند. همانند روزهاى قبل فكرم درگير ميشود كه ايا واقعا واردات كشنده به ايران توسط اشخاص و شركت ها وساير افراد به ايران باز شده ؟ يعنى ممكن است هر راننده زحمتكش بتونه ماشين مورد نظر با هربرند و اپشن را به ايران بياورد و استفاده كند.

در پله ى اخر سراغ يكى از كارشناسان و يا بهتر بگم پدر واردات ماشين الات ايران ميروم و سوالات قبلى  را مطرح ميكنم:

در وحله ى ميگويد بله از وارد شدن ، وارد ميشود اما دو غول اساسى جلوى راننده در اين زمينه هست ١-گمرك ٢-دريافت پلاك

غول اول را هركس رد كند بدون شك غول دوم را شكست داده و به راحتى ماشين پلاك را دريافت ميكند مثالى جالب برايم ميزنند كه فرض كن داخل يك هندوانه فروشى ميروى و بار اولتان است كه ميخواهيد هندوانه بخريد از هندوانه فروش راهنمايى ميگيريد و به اصطلاح خودمان اگر صدايش بم تر باشد معلوم است رسيده بار اول هندوانه را ميخرى و به داخل خانه ميبريد و ان را ميشكونيد و ميخوريد ميبينيد كه اين همان هندوانه اى است هندوانه فروش شما را در خريد ان رهنمايى كرده و هندوانه بسيار خوبى به شما داده است بار دوم و به مراتب بيشتر، هميشه در خريد هندوانه ميگوييد كه اگر صدايش بم تر باشد رسيده است و به همين ترتيب شما در انتخاب هندوانه بسيار خوب و ماهر شديد  مثال كشنده هم مثل مثال همان هندوانه فروش و شما ميباشد كه اگر غول مرحله اول را رد كنيد براحتى مرحله دوم را رد ميكنيد و ماشين موردنظرتان پلاك را دريافت ميكند و ميتوانيد از ان استفاده كنيد.

در رابطه با يورو ٥ و يورو٦ از ان ها سوالاتى ميپرسم و ميگويند :

ترخيص يورو٥ مثل اب خوردن ميباشد ترخيص يورو٦ هم مثل همان يورو٥ ميباشد اما بايد در گمرك اشنا داشته باشيد كه اين كار انجام بشود. در ادامه از ايشان ميپرسم كسى در ايران اقدام به واردات يورو٦ به صورت شركتى يا شخص انجام داده است؟

ميگويند بله  مواردى داريم كه توسط اشخاص و شركت ها و بعضى از راننده ها وارد ايران شده و در حال گذراندن مراحل پلاك شدن ميباشد كه مراحل در حال پيشروى ميباشد و انشالله بزودى وارد ناوگان ايران خواهد شد.

ودر اخر ميپرسم كه ايا ممكن است تمام رانندگان ايرانى ماشين هاى روز وارد كنند و ايا ممكن هست بزودى شاهد سيل عظيمى از ورود كشنده هاى اروپايى توسط رانندگان يا شركت و ساير اشخاص كه در اين زمينه فعاليت ميكنند  به ايران باشيم؟

ميگويند بله منهاى ماشين هاى امريكايى ماشين هاى اروپايى وارد ايران ميشود راننده ها ميتوانند  براى خود ماشين دلخواه شان را از اروپا وارد ايران كنند اما اگر كسى اشنا داشته باشد موفق ميشود و برگه برنده دست اوست شركت هاى زيادى هم براى اين كار به ما مراجعه كرده اند و از انجام اين كار بسيار خشنود هستند و اعلام امادگى براى ورود تمامى كشنده هاى صفر كيلومتر و كاركرده كرده اند و نمايندگان فروش ان ها هم گفته اند كه ما از طريق ارگان هاى مهم ميتوانيم مجوز بگيريم و تمامى ماشين الات روز را به امكانات بالا در اختيار رانندگان ايرانى قرار دهيم اما موضوع در دست بررسى هست و به احتمال زياد بزودى عملى خواهد شد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *