اجرای خارج از اولویت برخی از پروژه‌های ریلی با فشار و لابی/خارجی‌ها از اجناس بنجل خود در پروژه‌های کشورمان استفاده می‌کنند

به گزارش سایت خبری نوسازی ناوگان ;

ترابر نیوز:

اجرای خارج از اولویت برخی از پروژه‌های ریلی با فشار و لابی/خارجی‌ها از اجناس بنجل خود در پروژه‌های کشورمان استفاده می‌کنند

محمدرضا رضایی در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به آخرین وضعیت پروژه قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان اظهار داشت: اجرای پروژه قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان متوقف نشده است و مشکلات سرمایه‌گذار چینی باعث شده تا سرعت اجرای این پروژه در مقطعی کند شود.      

وی تاکید کرد: موضوع مهم در پروژه‌ها با توجه به اینکه اجرای آنها نیاز به اعتبارات کلانی دارد، بحث اولویت‌بندی پروژ‌ه‌ها است.

رییس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد:‌ در حال حاضر برخی از پروژه‌های ریلی با هزینه‌های بسیار سنگین در حال انجام است برای مثال اجرای یک مسیر ریلی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان -یعنی دو برابر بودجه عمرانی کشور- هزینه می‌برد تا فقط مسیر مسافری یک خط ۱٫۵ الی ۲ ساعت کاهش پیدا کند. به طور قطع اجرای این پروژه‌ها نباید در اولویت باشند.

رضایی با تاکید بر اینکه در این شرایط سخت اقتصادی پروژ‌ه‌های عمرانی باید اولویت بندی شوند،‌ گفت: باید حداکثر تدبیر و مدیریت برای استفاده بهینه از منابع را داشته باشیم. متاسفانه برای اجرای برخی از پروژه‌ها از جمله برخی پروژه‌های ریلی خارج از اولویت‌بندی و تحت تاثیر برخی از فشارها و لابی‌ها از منابع عمومی استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه در اجرای پروژه‌های ریلی می‌توان به استفاده از منابع و فاینانس‌های خارجی امیدوار بود، افزود: اما باید در نظر داشته باشیم که برخی از شرکت‌های خارجی در قراردادها هزینه اجرای پروژه‌ها را چند برابر حساب می‌کنند یا اینکه از اجناس بنجل خود برای اجرای پروژه‌های عمرانی و ریلی در ایران استفاده می‌کنند.

رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه استفاده از منابع داخلی برای اجرای پروژه‌ها در این شرایط اقتصادی، مطمئن‌تر است و نمایشگاه پیش روی ریلی می‌تواند فرصتی برای جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی باشد،‌ اظهار داشت: هر چند که باید تلاش کنیم از حداکثر ظرفیت‌های خارجی بهره ببریم اما در شرایط امروز کشور باید اتکای بیشتری به منابع داخلی داشته باشیم و از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم.

Let’s block ads! (Why?)

.
Leave a Reply